Copiii fara etichete

luni, 5 martie 2012

Fara atentie


   Nu cunosc istoria spagii si a asa zisei "atentii" in Romania,insa cu siguranta exista de multa vreme si se practica cu succes si astazi.Din cate am auzit,din ce am mai citit cica regimul comunist ar fi de vina (pentru ce nu e el de vina) si oamenii care au trait in perioada aceea si au fost infestati cu virusul spagii (primite sau date) aplica aceasta tehnica si astazi;pleaca de acasa cu ideea fixa in creier ca daca nu lasi o atentie nu esti "rezolvat" ca sa ma exprim asa.Nimic mai fals,din punctul meu de vedere, care nu am fost invatat sa dau sau sa primesc spaga;pe unde am umblat si pe la ce usi de birouri am batut am fost primit si lamurit fara sa las vreo "atentie".Stiu ca am zis intr-o postare trecuta ca medicii pe buna dreptate iau spaga;bun acolo e alt domeniu ,mai sensibil,e vorba de sanatatea ta si nu-ti permiti sa risti,dar tin sa amintesc ca sunt si unii doctori (si nu putini) care nu iau spaga si te consulta cu cea mai mare placere.Insa, in alte institutii cum ar fi primariile,casele de pensii,diverse agentii de stat etc.,atunci cand te duci tu cetatene sa depui un dosar,de ce sub dosar plasezi si atentia,sau spaga cum vrei sa-i zici? Si mai spui pe urma ca functionarul ti-a luat spaga,ca altfel nu rezolvai nimic;gandire tipic romaneasca ce pleaca de la noi,oamenii de rand;noi cu atitudinea noastra facem sa creasca actele de coruptie.Eu lucrez ca functionar public si am scris acest articol,pentru ca a venit un cetatean azi la mine sa depuna un dosar pentru acordarea subventiei pe suprafata agricola exploatata si pe langa dosar mai avea o "atentie" pe care am refuzat-o respectuos,ba informandu-l pe om sa nu mai faca asa oriunde s-ar duce.Nu stiu despre altii,dar eu ma simt foarte jenat sa stiu ca cineva imi ofera favoruri pentru a-i face eu unele servicii pentru care sunt platit. Dar,repet,asta e punctul meu de vedere si cred ca e bun,daca ar face toti la fel poate am fi si noi mai bine vazuti in lume si nu am avea decat de castigat. Parerea mea!

Niciun comentariu: