Copiii fara etichete

miercuri, 27 februarie 2013

Nu ne pasă


   Dimineaţă înainte de a pleca la serviciu am deschis televizorul  să văd ceva ştiri proaspete şi am văzut asta. Mai bine nu vedeam, dar pe principiul că e bine să ştim şi bune şi rele am să îmi exprim succint o părere proprie pe acestă temă.
   Animale s-au sacrificat şi se vor sacrifica mult timp de acum încolo, pentru că aproape că nu există om pe Planeta asta care să nu consume carne. În funcţie de ţară, de tradiţia şi obiceiurile acesteia, animalele sacrifcate sunt din diferite specii; la noi se consumă pui şi porc, la turci şi arabi oi şi capre, francezilor le plac fileurile de vită şi cal, chinezilor mâţele, şerpii, broaştele etc. Ba mai mult un trib din Papua Noua Guinee, biomi parcă se numeşte dacă îmi aduc bine aminte, consuma până nu de mult carne de om. Există suspiciuni că ar mai consuma şi în zilele noastre, în special carnea duşmanilor sau a celor ce se ocupă cu vrăjitoria. Deci carne se consumă, fiecare ia ce-i place, aşa că să nu facem vâlvă din faptul că era carne de cal sau de măgar, pentru că sunt consumatori de aşa ceva.
   Problema mare şi importantă este alta şi anume faptul că acea carne nu a fost supusă unui control sanitar veterinar şi cu siguranţă a ajuns ilegal prin vreun magazin sub denumirea de carne de vită “ambalată şi etichetată corepunzător”. Condiţiile în care au fost sacrificate animalele, cele de transport şi depozitare ale cărnii constituie un real pericol pentru consumatorii permisivi şi interesaţi mai mult de ce scot din gură decât ce bagă în ea. Ca de obicei autorităţile s-au autosesizat, ceva mai târziu ce-i drept, decât a făcut-o presa.
   Din punct de vedere al măcelarilor nu ştiu cum de au avut atâta cruzime, că mie mi se face milă şi când vad cum se taie un pui de găină, nu mai vorbesc de porcul sacrificat la sarbătorile de iarnă, nici măcar nu pot să mă uit. Îmi place carnea, dar e mai bine să nu fiu părtaş la obţinerea ei. Pe lângă cruzime mai este şi inconştienţa de a crea un focar de infecţie la marginea unui oraş mare pe unde bântuie câinii comunitari foarte prezenţi în vieţile noastre. Sper ca sancţiunile aplicate vinovaţilor, “dacă vor fi găsiţi vinovaţi”, să nu se rezume doar la sancţiuni disciplinare, sau contravenţionale modice.

Niciun comentariu: