Copiii fara etichete

vineri, 22 februarie 2013

Bravo Mihai!

  
    Astăzi am asistat pentru a doua oară după mulţi ani la susţinerea unei teze de doctorat şi mi-a plăcut ce am văzut, am rămas impresionat de faptul că în spatele unei astfel de prezentări este o muncă titanică. Cel ce a prezentat se numeşte Stavarache Mihai şi este colegul meu de la Facultatea de Agricultură Iaşi, iar prin intermediul acestui blog îi mulţumesc că m-a invitat la un astfel de eveniment, că mi-a arătat ce înseamnă o muncă de intelectual depusă de-a lungul a trei ani şi prezentată în 30 de minute. Nu oricine poate face aşa ceva, este nevoie de multă responsabilitate, muncă enormă, program încărcat, dăruire, pasiune şi dorinţa de a ajunge acolo unde nici nu visezi.
    Astăzi, Mihai, ne-a arătat că un tânăr poate face foarte multe, poate studia, cerceta, munci, fără prea multe pretenţii, fără să se plângă sau să critice sistemul românesc de învăţământ. Eu îl cunosc mai puţin decât alţii, dar totuşi mi-am dat seama că este un om muncitor, serios şi cu mari aspiraţii, un om care face multe cu oferte puţine, un învingător şi nu un învins. Ştiu foarte bine că a efectuat stagiul de doctorat în cadrul programului POSDRU, ce promite multe dar face atât de puţine, însă Mihai a făcut oarecum abstarcţie de acest lucru şi şi-a făcut treaba cu conştiinciozitate iar greutăţile întâmpinate nu le-a făcut publice şi mai mult ca sigur nu le va face.
    Pentru cineva care nu activează într-un mediu academic este incredibil de înţeles o muncă de trei ani despre o singură plantă, lucerna. Da, Mihai a studiat această plantă timp de trei ani şi a scris despre asta 225 de pagini şi o prezentare ca la carte în PowerPoint. Cum poate lucerna să fie atât de complexă, cum este posibil ca o plantă furajeră să ofere atâtea informaţii de calitate, numai Mihai ştie acum cel mai bine răspunsurile la aceste întrebări, iar pentru aceste lucruri îi transmit sincere felicitări şi mult succes în cariera didactică pe care deja a îmbrăţişat-o. Păcat că România îşi bate joc de tinerii cercetători, oferindu-le atât de puţin în schimbul la atât de multe lucruri pe care doctoranzii ca Mihai le oferă lumii întregi.

Niciun comentariu: