Copiii fara etichete

miercuri, 14 noiembrie 2012

Amintiri tehnice



   
   Mi-aduc foarte bine aminte si parca acum dupa atatia ani inca simt acel sentiment de uimire cand am tinut si vorbit prima data la un telefon mobil.Era prin 1999 cand tata si-a achizitionat un Nokia 5210,un telefon  putin mai mic decat o caramida,cu functii de baza, sunete monofonice si memorie aproape zero, avea o antena de vreo 15 cm si niste taste vizibile de la foarte mare distanta chiar si pentru un miop fara ochelari.Dar era un telefon mobil, fara fir, ma puteam deplasa in timp ce vorbeam la el, il puteam pune in buzunar.Era ceva nou, nemaintalnit pana atunci si cred ca pentru toti a a vut acelasi impact emotional.Nu ma gandeam eu pe atunci ca peste 10 ani dimensiunile unui Nokia vor scadea considerabil,memoria va creste mult,se vor face poze cu telefonul,sau se va putea naviga pe internet ( internetul era ceva la fel de nou pe atunci).Acum telefonul mobil e ceva banal,modelele mai vechi zac aruncate in sertare,si suntem mereu in upgrade.
   Au mai trecut cativa ani pana ce in casuta noastra a aparut primul calculator, luat de la SH ca cele noi erau foarte scumpe.Mi-amintesc ca era un Pentium I, cu procesor de 133 MHz,HDD de 10 Gb,fara CD-ROM si cu floppy-disk.Aveam un joc cu masini, nu mai retin cum se chema, cert e ca incapea pe o disketa,si-l jucam de dimineata pana seara fara sa ma plictisesc.Pe urma am mai evoluat,ajungand azi la laptop de dimensiuni reduse cu memorie si performanta de neimaginat pentru acele vremuri.Internetul si-a facut si el loc si ocupa chiar locul fruntas, cine ar concepe sa aiba calculator fara internet in casa.
   Tot pe atunci aveam un aparat foto Kodak cu film de 36 pozitii, din care mai mult ca sigur 10-15 nu erau viabile,iar daca aveam ghinionul sa se produca vreo eroare la developare nu vedeam nici o poza printata.Oricum, filmul si developatul costau destul de mult; daca stau si ma gandesc bine si acum am vreo 3-4 filme printr-un sertar de acum multi ani, chiar se mai fac developari ca as fi curios ce am pozat atunci? Nu ma gandeam eu ca o sa apara aparate foto DSLR Nikon de o  performanta greu de imaginat pentru vremea aceea si care costa cat o masina second-hand.Acum folosesc un aparat foto compact Nikon,oricum un pas destul de mare de la cel cu film.
   Aaa, televizor color ce-l puneam pe doua mese, asa era de mare, unul nemtesc ,Lowe parca, am avut prin ’93 la care vizionam desene animate seara la orele 19:30, Captain Planet, ehe ce vremuri;acum fiecare camera a casei are cate un televizor LCD,mai mic sau mai mare functie de spatiu si locul de amplasare.Ma gandeam eu atunci ca pot agata pe perete Lowe-ul nemtesc, nici vorba, aveam toate sansele sa degradez serios structura peretelui respectiv.
   Dar, vreme trece, vreme vine, vorba poetului national, tehnica avanseaza si noi, vrem nu vrem, trebuie sa tinem pasul.
ARTICOL SCRIS PENTRU SUPERBLOG 2012!

Niciun comentariu: