Din luna mai a anului 2008 sunt posesorul unui
autoturism matiz pe care până acum l-am condus în acest timp aproape zilnic.
Binenţeles că intenţionez să fac asta şi de acum încolo, dar nu despre asta
vreau să vorbesc în acest articol. Vreau să trec în revistă, din proprie
experienţă şi nu din auzite/citite, punctele forte şi punctele slabe ale
acestei maşini, care pe mine mă muţumeşte pe deplin.
În afară de
consumabilele care se schimbă la orice maşină la fiecare revizie anuală, am
înlocuit odată senzorul IAC pentru că îmi dădea turaţia motorului peste cap,
iar când stăteam la vreun semafor se tura aiurea în gol. Am înţeles ca mai
toate matizurile au la început această problemă, pe urmă odată schimbat IAC-ul
treaba se rezolvă forever. Am mai schimbat vara asta amortizoarele de pe faţă,
nu că erau foarte uzate, dar am vrut eu Monroe.
În rest nimic, nici măcar roata de rezervă nu am folosit-o vreodată.
Să încep cu
punctele mai puţin forte (nu-mi place să le zic slabe):
- Puterea scazută a motorului (37
Kw, 796 cmc, 3 cilindri) nu prea te ajută la depăşiri, deci trebuie de două ori
mai multă atenţie;
-
Portbagaj cu un volum destul de
redus;
-
Consum de benzină relativ mare
pentru capacitatea motorului ( 5% exterior, 6% interior);
-
Volanul cam subţirel la atingere,
i-am pus o husă ca să am de ce apuca;
-
Lipsa turometrului din bord;
-
Tabla destul de subţire, se poate
îndoi la o simplă apăsare cu podul palmei.
Puncte forte:
- Foarte ieftină la întreţinere
(spre exemplu 4 buc. anvelope de vară noi 520 lei, 2 buc. amortizoare faţă 300
lei etc);
- Bordul foarte inteligent
construit, ai loc să pui diverse hartii, dosare, agende, fară să cadă;
- Banchetă spate rabatabilă ce
creează un spaţiu suficient de depozitare şi transport raportat la mărimea maşinii;
-
Motorul mic nu solicită la pornire
foarte tare bateria, astfel că iarna porneşte la prima cheie şi la cel mai
aprig ger;
-
Am avut pasager şofer de Toyota
Avensis şi cu guriţa lui a afirmat că în maşina lui are acelaşi spaţiu interior
ca al matizului;
-
Motorul foarte silenţios, abia
dacă se aude la relanti;
-
Sunt foarte mulţumit de
fiabilitatea ei în timpul condusului;
-
Sistem destul de inteligent de
reglare a oglinzilor exterioare.
Probabil mai sunt
şi altele, dar acestea le consider cele mai importante.
Sunt destul de
mulţumit de matizul meu, nu m-a lăsat niciodată în drum, şi am făcut destule
însumând 70000km. Recunosc, i-am făcut toate reviziile la timp, iar el nu poate
decât să mă recompenseze pe măsură.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu