Copiii fara etichete

miercuri, 23 ianuarie 2013

Internetul bate cartea?




   Am auzit la un post de radio un reportaj în care întrebarea principală, care mi-a atras şi atenţia de altfel, era cam aşa: „Internetul bate cartea?”. Răspunsurile au fost împărţite într-un mod nu tocmai egal proporţional, ci în favoarea „internetului agresiv” procentul era favorabil. Mulţi afirmau că în zilele noastre omul găseşte informaţia, de fapt o caută prima dată, pe internet. Este adevărat, însă nu trebuie să zicem că internetul bate cartea, pentru că fiecare îşi are locul său, iar mie îmi place să cred, şi consider că aşa e corect, faptul că internetul formează o punte de legătură cu cărţile.
   Ce te interesează, cauţi mai întâi pe internet şi obţii o informaţie succintă pe care o completezi cu ajutorul cărţilor, pentru că în ele găseşti informaţia completă şi detaliată. Fiecare trebuie să aibă în casă o bibliotecă cât de mică, dar trebuie să existe, pentru că aceasta reprezintă un semn al educaţiei, civilizaţiei, respectului, gândirii şi optimismului. Nu trebuie să adoptăm ideea că dacă suntem non-stop conectaţi la internet, cărţile nu ne mai sunt de folos, pentru că omul a scris cartea, iar cartea l-a făcut om, asta ca să fiu aşa puţin filozof.
   Chiar mă întrebam de multe ori dacă oamenii mai au fişe la biblioteci şi mă gândeam că trebuie să mai aibă pentru că altfel s-ar închide, însă numărul lor scade şi e mereu în sădere, din păcate. Recunosc, nici eu nu am, dar nu dau înapoi când văd pe rafturile librăriilor, marilor magazine sau pe internet,  o carte care-mi trezeşte interesul, nu stau pe gânduri şi o cumpăr. De curând am achiziţionat de la Libris două cărţi foarte interesante, pe care vi le recomand să le citiţi, este vorba despre Jurnalul Annei Frank şi Un veac de singurătate. Le-am descoperit citind acest blog, am căutat mai multe informaţii despre ele şi uite aşa am ajuns să le am în bibliotecă. Uite că am dat şi un exemplu al punţii de legătură dintre internet şi cărţi, despre care am amintit mai sus.
   Voi ce ziceţi, internetul bate cartea?

2 comentarii:

Tomata spunea...

ah, daca as avea timp sa-ti spun cum mi-a doborat mie internetul prejudecatile literare, una cate una... dar nu prea am. cred ca am si scris la un moment dat despre asta. internetul m-a ajutat sa-mi largesc aria de interese, literar vorbind, am descoperit carti pe care fara internet nu le-as fi descoperit. am intalnit pasionati de carti care mi-ar fi ramas necunoscuti fara internet.
nu internetul nu bate carte. o ajuta sa se raspandeasca :)
tare ma bucur ca ti-ai luat cartile. le-ai si citit deja? daca da, cum ti s-au parut?

Cipri.S spunea...

Abia le-am cumparat, urmeaza sa le citesc.